lördag 25 juli 2009

Paltkoma!

Jaha, då har två veckor av semestern gått och inget vettigt har jag gjort=) Fast det är väl kanske det som är semester, att inte behöva göra sådär väldans mycket. Har blivit en och annan liten dagsutflykt och lite pyssel i trädgården. Har ersatt en låååång blomrabatt med sten. Dock inte asfalt (för er som trodde att stadsbon i mig har tagit över helt=). Är riktigt nöjd med resultatet som kommer att innebära mycket mindre jobb än tidigare (sten är ju förhållandevis underhållsfritt...). Har inte blivit så värst mycket hundträning även om våra agilityhinder från Rusta har placerats ut bakom huset. Undrar vad grannarna tänker när de ser de färgglada pinnarna framför hönshuset...=)

Igår blev det iaf ett riktigt träningspass. Vi träffade Maria och Barry och körde SM-bana på Torsby BK. Efteråt bestämde vi oss för att åka och bada med hundarna. Efter att först ha kört fel lotsade jag Maria till en lämplig hundbadplats mitt i skogen vid slutet av "vägen som gud glömde" (f´låt Maria, tänkte inte på att du hade den finare bilen och inte "hundforrden"). Hundarna tyckte iaf att badplatsen var helt perfekt och Vera visade att hundar inte alls är rädda för att ta sig vatten över huvudet=). När jag kom hem upptäkte jag att Bulls halsband var borta så efter att ha kört husse på party vid 23-tiden fick jag vackert ge mig iväg till "badplatsen" igen och leta. Kan konstatera följande: Att hitta ett kamouflagefärgat halsband i skogen i mörkret utan ficklampa är inte lätt=o. Bestämde mig för att ta hjälp av hundarna. Vågade inte släppa ut båda samtidigt för då hade det nog blivit fokus på BAD! Tog ut Vera och kommenderade "leta". Hon började sitt vilda cockersnurr runt träden och hittade halsbandet direkt (mattes lilla sockercocker=)!!

Idag har vi varit på auktion och köpt lite mera "nödvändiga" saker. Hade även tänkt parta lite under kvällen men efter att ha intagit en stadig måltid på kinarestaurangen infann sig tyvärr paltkoman! Tolv vilda män och inte ens Lars-Kristers på Kolsnäs kunde få mig på partyhumör..... tror kanske att regnet bidrog lite också.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar