söndag 26 juli 2009

Stadga och drömmar

Passerade skjutbanan på vår skogspromenad idag. Har inte hört ett enda skott därifrån på hela sommaren men just idag började det skjuta när vi gick förbi. Passade på att träna lite stadga med Vera. Försökte även få till söket på samma fina sätt som vi lyckades med på kennellägret (fick liksom en aha-upplevelse då) men det var ganska svårt. Lyckades bättre med det när jag plockade blommor förra veckan. Kunde inte förstå varför Vera passerade mig gång på gång och for omkring med andan i halsen. Sen insåg jag; hon trodde vi höll på med sökträning!! Jag rörde mig ju på samma sätt, dvs gick först åt ena och sen åt andra hållet i högt gräs och böjde mig ner då och då (lilla bumman). Vid dagens skottövning lyckades hon få hela pälsen full med nån sorts frön som var ett h-e att få bort!! Bull var med på samma ställe men på honom hade inte ett enda litet frö fastnat....

Till något helt annat. Ibland drömmer jag helt sanslösa drömmar som jag dessutom kommer ihåg när jag vaknar. Skulle behöva ett drömlexikon, fast med tanke på hur mina drömmar skiftar skulle det nog bli som att läsa en bok om sjukdomar. Jag skulle lida av allt! Hur som helst, här kommer en sammanfattning av nattens äventyr:

1. Jag ingick i ett team som hade varit på hemligt uppdrag i främmande land. På väg hem fick jag veta att en av medlemmarna i teamet hade för avsikt att spränga flygplanet vi åkte med i luften. På något konstigt vis blev jag informerad om detta på flygplatsen där vi ännu inte landat.....(!) Jag fick även veta att jag hade upplevt det förut och den gången hade planet sprängts. Nu hade jag fått chansen att uppleva det igen för att hinna ändra på det som annars skulle ske (solklart, eller hur). Fick jättebråttom att ta mig tillbaka till planet för att stoppa det som höll på att hända. Problemet var att jag hade sanslöst mycket väskor som jag tappade hela tiden (varför jag nu skulle ha med mig dom). Enda sättet för mig att ta mig tillbaka var att hinna med bussen till Röjdåfors (liten ort i norra värmland). Vet inte hur drömmen slutade men det här kan ju vara stoff till min debutroman.....

2. Jag var på kennelläger och vi skulle ha social träning med hundarna. Detta genomfördes på en trottoar mitt i stan (som jag tror var Karlstad). Vi fick ligga ner på rygg med hundarna på bröstet och hälsa (ta i hand) på folk som gick förbi.... Det vore en utmaning att genomföra med Bullen... både för mig och den som passerade=).

3. Jag deltog i Karlstad Stadslopp!! Bara det att jag deltog är ju helt otroligt men det fanns andra problem! Målet var inne på en frisörsalong i en galleria där det var sanslöst trångt. Man var tvungen att tränga sig genom en spricka i väggen där jag över huvud taget inte tog mig in. Är det nån som försöker säga mig nåt om mina mått månntro....

Får se om det blir några nya drömmar inatt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar