onsdag 20 januari 2010

Godis, vad är det?

Jahapp, då har det snart gått två arbetsveckor sen den långa ledigheten. Tillbaka i stan, julen är utstädad (den ensamma staken har förpassats ner i förrådet) och allt är som vanligt igen.... i alla fall nästan. Skööönt är det i alla fall att temperaturen blivit normal igen. Spenderade ju så gott som hela ledigheten i Torsby och det var alldeles för kallt enligt min (och hundarnas) smak. Gick ju inte att vara ute ju! Allra kallast var det på trettondagen då vi tog kvällsprommisen i -34 grader... brrr!

En agilitytävling har det blivit också. Jag och Maria tog med oss Bull och Barry och åkte till Husdjusmässan i Kista och tävlade i dagarna två. Vi hade lyxat till det lite extra och bodde på hotell några minuters gångväg från mässan. Jag och Bull nollade två av fyra lopp på en halkig matta och det kändes bra, även om inte tiderna räckte till några topplaceringar. Bull var märkbart hämmad av den halkiga mattan och jag tror faktiskt han hade träningsvärk andra dagen av att ha sprungit och "spänt sig". Tyvärr lyckades inte Barry knyta ihop SM-säcken den här gången. Han och Maria hade visst nåt otalt med slalompinnarna....

Förra lördan hade vi anmält oss till inofficiell tävling i Torsby. Tyvärr bidde det inget av med det för oss. Dagen innan tappade Bull den där klon som har "krånglat" ett tag. Det fanns en ny klo under men den hade inte växt ut helt så han blödde en del från pulpan. Tyckte inte detta var ett helt optimalt utgångsläge för honom. När jag sen vaknade uppe i Torsby på lördag morgon och termometern visade -30,8 grader bestämde jag mig för att inte starta Vera heller. Var orolig att jag inte skulle kunna hålla henne varm i ridhuset och att hon skulle sträcka sig. Har blivit lite mer skraj för det där sen Bull skadade sig i höstas.

Vad är det då som inte är helt som vanligt.....? Jo förra tisdagen gick startskottet för "Bitch Ten". Vi är några stackars satar som motvilligt har insett att orsaken till att våra kläder får allt sämre passform varken beror på tillverkarna eller materialet. Därför vägde vi in oss förra veckan och nu är det meningen att vi ska hålla tassarna borta från godis. Hur länge är lite oklart. Det har redan uppstått vissa definitionsproblem. Är tex läkerol godis eller halstabletter? Själv var jag förra veckan av den bestämda åsikten att läkerol är alldeles för gott för att inte vara godis..... Fast det var ju innan jag fastställde att glass per definition inte utgör godis om den avnjuts tillsammans med frukt....;) Ja,ja vi får se hur detta går.

I lördags var vi ute på långpromenad med hundarna i skogen. Tog med kameran för att fota lite men tyvärr lyste ljuset med sin frånvaro....;) och det var svårt att få några bra bilder. Fast en bra bild blev det ju;) När vi skulle parkera bilen lyckades jag köra fast i snömodden två gånger, fast det var inte värre än att det gick att putta loss. Värre hade det dock gått för den här killen:

Han hade bestämt sig för att ta sats och köra över snövallen (som antagligen lagts där för att hålla bilar borta från skogsvägen). Ett inte helt klokt beslut som det visade sig. Jag lovar, det här är inte en actionbild från "Colins Crest". Vilken TUR för honom att det kom fyra tjejer till undsättning. Vi testade alla möjliga varianter, till och med att krypa in i bagaget och försöka väga ner bilen så att bakhjulen skulle få fäste (hade nog gått bättre före Bitch Ten....;). När vi kravlat oss ut ur bagaget dök det upp ett gäng killar och med gemensamma krafter och en annan bil som draghjälp fick vi bilen "på hjulen" igen. Så många människor har det väl knappt varit där i skogen förut..... jag är glad att det inte var jag och min bil;)

Hejs svejs!

2 kommentarer: